Blood Deep

Genre: Slasher | Duur: 1u30 | 2005 | Release: 1 Januari 2005 | Land: VS | Regie: Todd Kniss | Cast: Bo Foxworth, Kelci B. Lowry, Nina Kaczorowski

Blood Deep sluit naadloos aan bij de rits hersenloze teen slashers die de voorbije jaren het cinemascherm kleurden. Een groep hersenloze bimbo's? Aanwezig! Het herenhuis met de krakende trappen? Aanwezig! Zelfs de onverwerkte jeugdtrauma's en de geest van de overleden housekeeper duiken sporadisch op. Debuterend regisseur Todd Kniss gebruikt vrolijk alle genretrucs, maar weet blijkbaar zelf niet of hij de prent serieus wil nemen of niet. Met als gevolg dat Blood Deep meer de allure heeft van een vreselijk uit de hand gelopen B-film, dan van een efficiënte horrorprent.

Alles begint met een reünie van een groepje vrienden, die besluiten om zich in te laten met allerhande occulte praktijken. Een van hen biecht in benevelde toestand een moord op en dan is het hek van dam: het onderlinge vertrouwen wankelt en iedereen is op zichzelf aangewezen. De onzinnige plotwendingen stapelen zich op, het ongeïnspireerde ?hij staat achter je!? camerawerk van Seasmus Tierney werkt eerder op de lachspieren dan dat het angst aanjaagt. Bimbo's Kelci B. Lowry en Nina Kaczorowski, die de film in hoogsteigen persoon kwamen voorstellen op het BIFFF, zijn echter super in datgene wat hen te doen valt: gillen, rennen en verschrikt kijken. Beter bekend als de standaardemoties van de scream queen.

Blood Deep sluit naadloos aan bij de rits hersenloze teen slashers die de voorbije jaren het cinemascherm kleurden.

Blood Deep mikt dan wel op een beperkte doelgroep, een variatie op de conventies had wellicht een aardigere film opgeleverd. Nu is het resultaat slechts een abominabele schim van het betere genrewerk.

Sven De Hondt Helemaal (niet) akkoord? Lees de