Epic Movie

Genre: Parodie | Duur: 1u26 | Release: 28 Maart 2007 | Land: VS | Regie: Jason Friedberg, Aaron Seltzer | Cast: Kal Penn, Jayma Mays, Jennifer Coolidge

Toen de familie Wayans vorige zomer het afschuwelijke Little Man in elkaar knutselde, vroegen wij ons luidop af of lager vallen mogelijk was. De wonderen zijn de filmwereld nog niet uit, want na het zien van Epic Movie dienen wij ons eerder gevelde oordeel helaas bij te stellen. Het weerzinwekkende schouwspel dat Jason Friedberg en Aaron Seltzer, twee schlemielige telgen uit de gevreesde ploeg achter de Scary Movie-franchise en andere Date Movies, in Epic Movie opvoeren, heeft immers zo weinig om het lijf dat het zelfs de meest verstokte aanhangers van onderbroekenlol met verstomming zal slaan.

Epic Movie is het uit korte blockbusterparodieën opgetrokken verhaal van vier wezen, stuk voor stuk weggelopen uit dilettantische persiflages op ondingen als Nacho Libre en The Da Vinci Code, die ieder een gouden kaartje voor een rondleiding in een chocoladefabriek weten te bemachtigen. Daar ontdekken ze in een kast de toegang naar de magische wereld van Gnarnia, waar ze het moeten opnemen tegen de kille White Bitch, daarbij vakkundig bijgestaan door kapitein Jack Swallows. Verderop passeren ook Bond, Borat en andere Wolverines de revue, maar desondanks was het wachten tot de aftiteling vooraleer de eerste glimlach zich op ons gelaat toverde.

Voor Friedberg en Seltzer mag Epic Movie dan al een prettig tussendoortje te midden van de vierde en vijfde Scary Movie geweest zijn, ons lag dit gedrocht dagen later nog steeds op de maag.

Sam Roggen Helemaal (niet) akkoord? Lees de