Game Night

Genre: Komedie | Duur: 1u40 | 2018 | Release: 1 Januari 2018 | Land: VS | Regie: John Francis Daley, Jonathan Goldstein | Cast: Jason Bateman, Rachel McAdams, Kyle Chandler, Jesse Plemons, Danny Huston, Jeffrey Wright, Billy Magnussen, Michael C. Hall

In de prettige komedie Game Night loopt een spelletjesavond onder dertigers serieus fout wanneer een koppel criminelen zich komt moeien maar iedereen veronderstelt dat alles deel uitmaakt van een ingenieus opgezet detectivespel. De koppels – elk met bepaalde issues – nemen het vervolgens op tegen de misdadigers alsof het een spelletje scrabble of monopoly is.

Is dit een vernuftige, inventieve en clevere komedie tjokvol spelreferenties en kleurrijke personages? Amper, alles welbeschouwd, al is dit heus geen mislukking en valt er best wat te lachen met de vergezochte perikelen van de protagonisten. De plot hangt met haken en ogen aan elkaar en de humor zoekt het op te veel verschillende niveaus, maar Game Night biedt al bij al fijne verstrooiing.

Geen hoogstaand of vernuftig amusement maar best een lollige boel

Om Jason Bateman en Rachel McAdams volop de show te laten stelen en dus te vermijden dat dit een gezellige ensemblekomedie wordt, heeft men het duo omringd met charismaloze nobody’s waardoor er weinig te beleven valt wanneer ook deze figuren per se uitgediept moeten worden. Game Night lijkt dan ook eindeloos te duren en dat doet beslist af van de pret. Maar finaal kijk je deze lollige boel met plezier uit.