Just Like Heaven

Genre: Romantische Komedie | Duur: 1u35 | 2005 | Release: 6 December 2005 | Land: VS | Regie: Mark Waters | Cast: Reese Witherspoon, Mark Ruffalo, Dina Waters, Donal Logue, Ben Shenkman

Stel, je huurt een appartement waar echter de geest van een irriterende controlefreak de baas speelt. Ontsnappen is onmogelijk, want de geest, die verdacht veel op Reese Witherspoon lijkt, zeurt je hele dagen aan je kop over kringen op het tafelblad. The horror, the horror? Toch is Just Like Heaven in geen geval verwant met Poltergeist of Dark Water. Hoe komt het dan dat we een voor dertienjarige grietjes bestemde romantische komedie verwarren met een griezelspektakel?

Eenvoudig. Dit onnozele, vergezochte en eigenlijk zelfs volkomen onzinnige gedoe is zo'n marteling voor elke geestelijk gezonde filmfan (in de veronderstelling dat die bestaan), dat het angstzweet je uitbarst bij het besef dat de makers hiervan wellicht vrolijk zullen doorgaan met films produceren. Mark Ruffalo, toch opvallend bezig een zeer respectabele carrière uit te bouwen, - denk In the Cut, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, You Can Count on Me - loopt verloren in een compleet onuitgewerkte rol. Witherspoon, die in Walk the Line nochtans indrukwekkend weet te zijn, voegt de zoveelste stupide komedie aan haar cv toe. Ze speelt in elk van die films op de koop toe telkens hetzelfde personage. Dit is zuivere, platte Hollywoodprut, die niemand vrijwillig zou moeten doorstaan.