Monster Man

Genre: Komedie/Horror | Duur: 1u33 | Release: 1 Januari 2003 | Land: VS | Regie: Michael Davis | Cast: Eric Jungmann, Aimee Brooks, Justin Urich

De films waar je het minst van verwacht, blijken vaak toch de leukste te zijn. Bij Monster Man is het niet anders. Een klein budget, een klaarblijkelijk clichématig scenario, een onopvallende regisseur en een stel acteurs dat weinig doet verwachten. Maar het werkt. En goed ook.

Adam en Harley zijn twee jeugdvrienden die herenigd worden wanneer een vriendin van hen gaat trouwen. Ze rijden samen naar het huwelijk. De twee zouden niet meer van elkaar kunnen verschillen. Adam is de über-nerd: een 25-jarige maagd gek op klittenband, met overal zakjes vol prullen die ooit wel eens van pas zouden kunnen komen. Lach trouwens niet met mensen die erg gehecht zijn aan hun Ikea-potloodje en puntenslijper. Je weet nooit wanneer die dingen van pas komen. Enfin, Harley daarentegen is een echt varken: goor, oversekst, onbetrouwbaar. Gewoon met hun tweeën samen zijn in dezelfde auto is al een probleem. Als de sexy liftster Sarah er nog bij komt, gaan de poppen helemaal aan het dansen. Alsof dit nog niet erg genoeg is, worden ze ondertussen ook nog achtervolgd door een verminkte maniak in een monstertruck. En waarom zijn alle mensen die ze tegenkomen lichaamsdelen kwijt?

Dit is entertainment. De film heeft wat weg van die andere achtervolgingsfilm, Joy Ride, maar dan beter. Veel beter. We herkenden elementen uit Texas Chainsaw Massacre, Jeepers Creepers, zelfs The Evil Dead sprong ons in gedachten. Wat je hier krijgt is pretentieloos amusement. Geen moraal, geen onderliggende filosofie, niets meer dan geplette ledematen, uitploppende ogen, liters bloed, maffe wagens en veel humor. Verwacht geen buitensporige speciale effecten. Monster Man is grappig, spannend en gooit voldoende leuke dingen naar je toe om je anderhalf uur lang te kunnen vermaken. Aanrader!

Helemaal (niet) akkoord? Lees de