Scream 3

Genre: Horror voor kleine kindjes | Duur: 1u58 | Release: 12 April 2000 | Land: | Regie: Wes Craven | Cast: David Arquette, Neve Campbell, Courteney Cox, Patrick Dempsey, Scott Foley

De eerste Scream (1996) was één van de enige film waarbij ik de nacht er na schrik had in mijn eenzame koude, afgelegen huisje.. Wes Craven, Mister B-Horror movie himself - had zich en het hele cult horrorgenre op fantastische wijze in het belachelijke getrokken EN ondertussen nog een griezelige film gemaakt..

Scream 2 zoals de film zelf eigenlijk al zei: meer van hetzelfde maar dan bloederiger.. Van Scream 3 viel dan ook al helemaal niets te verwachten..

Even toch het verhaal : Sidney Prescott (Neve Campbell) leeft afgezonderd in the middle of nowhere, zo paranoide als ze groot is.. en met reden: blijkbaar hebben ze in de vorige afleveringen WEER de verkeerde gedood, want Mister Killer is weer vollen bak bezig. De eerste moorden grijpen plaats op de studioset van Stab 3, een horrormovie die eigenlijk verwijst naar de eigen film waarin de lotgevallen van de vorige waargebeurde verhalen in verfilmd worden : metafysisch tot en met !

Enfin, de gouwe ouden komen weer langs : Gale Weather (Courtney Cox) en den Dewey zullen de moorden once and for all oplossen.. Verdraaid toch, en om dat te kunnen zullen ze helemaal naar de verhaallijn van het eerste deel moeten gaan.. Voor deze film te begrijpen maakt u maar beter uw huiswerk..

Wat heeft deze film nu meer dan zijn voorganger : antwoord : niks.. Voila, einde recensie.. maar aangezien ons richtkarakters op 2000 is vastgesteld, toch enigszins wat meer uitleg.

Ok, net zoals in Scream 1 is de kritiek gegeven op het horrorgenre dus op de eigen film vaak erg leuk, vrouwen die altijd zonder wapens op stap gaan, ook al zijn ze 2x bijna gedood het altijd alleen op stap gaan van de hoofdpersonages terwijl de killer vrij losloopt.. Allez let's face it: allemaal dingen waar we ons blauw aan ergeren wanneer het voor de zoveelste keer geprojecteerd te zien krijgen..

Maar het probleem is echter.. hoewel er wel kritiek op het genre gegeven wordt, maakt Scream 3 ondertussen net dezelfde fouten. En, terwijl dit in het eerste deel, allemaal nog wel vrij natuurlijk overkwam is dit absoluut niet het geval in het derde deel. Om kort te zijn : dit is een film die af en toe wel smakelijk de draak steekt met het horrorgenre maar ondertussen vergeet dat ie zelf een horrorfilm is en dus ook een beetje spannend zou moeten zijn.. niet dus..

Sorry, Mister Craven, volgende keer misschien beter uw eigen advies opvolgen.

Frank Moens Helemaal (niet) akkoord? Lees de

Ok, nu wordt het moeilijk.. De dader is de regisseur van Stab 3 : Roman Bridger; deze blijkt de zoon te zijn van de overleden moeder van Sidney Prescott, haar moeder heeft immers voor een korte tijd carrière proberen te maken in Hollywood (lees: iedereen gepoept die er te poepen viel), onze Roman is het liefdeskind. Wanneer hij er na jaren achterkomt wie zijn moeder is, gaat hij haar opzoeken, deze wil echter niks meer te maken hebben met hem.. Het is dus Roman die vanaf het prille begin achter ALLES zat, hij stookte anderen op om te moorden maar hij heeft zijn eigen moeder vermoord.. Uiteidenlijk wordt hij neergeschoten in het hoofd Zucht...