Coyote Ugly

Genre: romantische komedie | Duur: 1u41 | Release: 1 November 2000 | Land: | Regie: David McNally | Cast: Piper Perabo, Adam Garcia, Maria Bello, Tyra Banks, John Goodman, Izabella Miko

De 21-jarige Violet Sanford woont samen met haar corpulente vader Bill in een landelijk dorpje. Ze beschikt over een stem als een nachtegaal én ze is een onmiskenbaar songwriter talent. Haar ouderlijk huis en een nederig baantje verlaat ze dan ook om in New York carrière te gaan maken in de muziekbizz. Violet betrekt een schamel flatje in Manhattan en gaat op zoek naar een platencontract. Na talloze afwijzingen raakt ze danig gedesillusioneerd. Om de huur te kunnen betalen aanvaardt ze een baan in de 'Coyote Club', een zwoele, trendy nachtclub die wordt opengehouden door Lil, een ondernemende jonge vrouw, en Cammie, Rachel en Zoe, de drie danseressen. Haar durf en charismatische uitstraling zorgen ervoor dat Violet gauw de populairste 'Coyote' wordt.

Violets ware liefde, de Australiër Kevin, drukt haar uiteindelijk met de neus op de harde feiten; verblind door geld en succes is ze niets meer geworden dan een aanbeden barmeid. Ze riskeert hem, de steun van haar vader én haar droom om ooit een gevierd songwriter te worden, te verliezen...

David McNally, een Canadees regisseur van reclamespots, blikte ook de videoclips van Celine Dion in. Zijn filmdebuut is één lange MTV-clip met de typische ingrediënten: holle esthetiek, veel neonlicht en rook, en een opdringerige geluidsband. Uitsluitend geschikt voor gillende tienermeisjes en liefhebbers van plat en voorspelbaar (lees: Jerry Bruckheimer) entertainment.

O ja, de muziek is van onder meer INXS, Snap, EMF, Blondie, Third Eye Blind en Fastball.

Christoph Foqué Helemaal (niet) akkoord? Lees de

Violet geeft haar werk als 'Coyote' op en gaat opnieuw inwonen bij haar vader. Ze weet een kans te versieren om op te treden in een muziekbar en vanaf dan gaat de bal aan het rollen.